Vanliga frågor och svar (FAQ)

Kan flera användare ha tillgång till samma konto i Kompetensföretagens butik?

Svar: Ja, varje organisationsnummer behöver endast ett (1) konto. Kontoinnehavaren som registrerat företagets uppgifter i Kompetensföretagens butik kan lämna ut inloggningsuppgifterna till övriga medarbetare på företaget som behöver tillgång till att ladda ner de allmänna bestämmelserna eller använda andra tjänster i Kompetensföretagens butik.

Hur laddar jag ner ett dokument?

Svar:
Medlem: Ladda ned direkt via knappen vid den aktuella produkten .
Icke medlem: Logga in på ert konto i Kompetensföretagens butik. Skrolla ner till Mitt konto – mina ordrar, välj Nedladdningsbara produkter, välj Ladda ner. Läs och godkänn användarvillkoren, och leta sedan upp önskat dokument.

För att tillfälligt mellanlagra ett avtal välj pilen uppe till höger för Ladda ner.

Kan jag få de allmänna bestämmelserna skickade till mig för att granska innan jag köper det?

Svar: Nej. För att ta del av dokumentens innehåll vänligen ladda ned (medlemmar) alternativt lägg en beställning i butiken (icke medlemmar).

Får de allmänna bestämmelserna i pappersformat skannas och mejlas?

Svar: Nej, användare av tryckta allmänna bestämmelser får inte kopiera, scanna, trycka, duplicera, eller på något sätt hantera dokumenten elektroniskt; de får exempelvis inte mejlas.

Vad innebär en prenumeration på allmänna bestämmelser?

Svar: En prenumeration ger digital tillgång till alla allmänna bestämmelser på både svenska och engelska. Abonnemanget är aktivt 12 månader och förnyas automatiskt.

Får prenumererade allmänna bestämmelserna lagras elektroniskt för att slippa laddas ner varje gång?

Svar: Nej, de hålls uppdaterade i Kompetensföretagens butik och elektronisk lagring av avtalen är inte tillåtet, förutom tillfällig lagring som exempelvis bilaga till en offertgivning via mejl.

Hur säger jag upp min prenumeration på Kompetensföretagens butik?

Svar: Logga in på ditt konto i denna webbshop och gå till Mitt konto – Mina ordrar – tryck på ”Avbryt prenumeration”. Uppsägning görs av kunden, men vi på Kompetensföretagens kan såklart hjälpa er, maila till info@kompetensföretagen.se

När måste jag senast säga upp min prenumeration på Kompetensföretagens digitala allmänna bestämmelser för att det inte ska förnyas?

Svar: Uppsägning ska göras senast en (1) månad innan den automatiska förnyelsen för att inte påbörja en ny prenumerationsperiod på 12 månader.

Vart skickas fakturan vid en beställning i Kompetensföretagens butik?

Svar: En PDF-faktura skickas till den e-postadress som angavs under fakturaadress vid beställningen. Vi rekommenderar att du anger en e-post som är avsedd för fakturahantering och bevakas av företaget, exempelvis e-post till er ekonomiavdelning. Undvik e-postadresser till enskilda personer eftersom det ofta leder till missade fakturor.

Hur ändrar jag mitt lösenord?

Svar: Logga in på ditt konto i Kompetensföretagens butik och gå till Mitt konto – kundinformation – längst till höger i menyn finns ”byt lösenord”.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?

Svar: Gå in på inloggningsidan i Kompetensföretagens butik och klicka på ”Glömt lösenord”. Fyll i ditt användarnamn (den e-post som angavs vid registrering av kontot) och klicka sedan återställ. Ett automatiskt mejl med instruktioner om hur du skapar ett nytt lösenord skickas till användarnamnet.